niedziela, 28 października 2018

zakup

Wiosną kupiłem model 445. 45cm3 pojemności i chyba jak pamiętam 2,8KM.
Rozpracowałem nią przeszło 15m3 drewna, nie zawiodła. Lać dobre paliwo, olej, ostrzyć i naciągać łańcuch i ciąć ciąć ciąć . ostatnio pożyczyłem i używałem pilarki elektrycznej "Bosch" (BOSCH GKE 35 BCE). Do prac domowych - zupełnie O.K. Waham się czy nie kupić elektrycznej. Kolega poleca jednak "Makitę" UC4030A. Z tego co widzę jest o ok. 350,00zł, tańsza od "Boscha". Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie? I może coś doradzić?Muszę uzupełnić ubytki w odnawianej, starej półce i starych drzwiach. W sklepach są różne środki. Może jesteście w stanie coś polecić do tego celu.
Dlaczego jest taka różnica w cenie - przy porównywalnych parametrachTrociny z lakierem może być problem (chyba że chemoutwardzalny) jak dziurka trochę większa to lakier nie wyschnie i będzie to się ciągnęło przy szlifowaniu. Trzeba na raty, efekt nie jest powalający.
Z praktycznych rozwiązań - wskaźnik poziomu paliwa. łatwa regulacja naciągu łańcucha. Osłona na zatrzaskach, dobra sprawa do szybkiego czyszczenia czy sprawdzenia świecy.ostatnio pożyczyłem i używałem pilarki elektrycznej "Bosch" (BOSCH GKE 35 BCE). Do prac domowych - zupełnie O.K. Waham się czy nie kupić elektrycznej. Kolega poleca jednak "Makitę" UC4030A. Z tego co widzę jest o ok. 350,00zł, tańsza od "Boscha". Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym temacie? I może coś doradzić?
Dlaczego jest taka różnica w cenie - przy porównywalnych parametrachjest to szpachlówka akrylowa więc po wyschnięciu jest obrabialna i nie pęka. Odnawiałem tym cudem stare ramy okienne - robaczywe i spękane. Po wyszlifowaniu ładnie się pomalowało i wygląda jak nowe...Posiadam uziom fundamentowy (pospawane zbrojenie i wyprowadzona bednarka). Postanowiłem uzupełnić go dodatkowo uziomem otokowym. Pytanie po co ci uziom otokowy skoro masz już uziom fundamentowy?
Generalnie uziom wykonuje się w budynku dla 2 celów
1) instalacja piorunochronna
2) uziemienie ochronne
Uziomy te zostaną połączone poprzez pospawanie.
Zgodnie z obowiązującymi zasadami w miejscach zbliżeń (skrzyżowań) otoku z kablami energetycznymi należy zachować odległość 1 m.Fundamentowy to pospawane zbrojenie i wyprowadzone 3 płaskowniki bednarki. Jeden z nich wewnątrz budynku do GSU.
Zgodnie z projektem.
Tylko, że projekt troszke został zmieniony - zamiast jednego stanowiska garazowego są dwa. w związku z tym zwiększyły się wymiary budynku. I wydaje mi się, że to za mało do instalacji odgromowej.
Poza tym te wyprowadzenia bednarki do odgromówki (instalacji piorunochronnej) znajdują się po jednej stronie budynku.
W necie znalazłem informację, że w przypadku gdy nie można zachować tej odległości można na uziom nałożyć rurę (niehigroskopijną) o grubości ścanki 5 mm. Rura powinna wystawać poza skrzyżowanie na odległość 1 m z każdej strony.
1. Co o tym sądzicie?
2. Czy przez to nie zostają pogorszone parametry uziomu?
Co ważne możesz kupić w różnych wielkościach opakowań od 0,25 kg do 1 kg.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz