niedziela, 29 kwietnia 2018

wymiana

Dwa tygodnie temu hydraulik z ekipa wymienił w moim domku 40-letnią instalacje wodociągową na nową. Wymiana została przeprowadzona od początku przyłącza - konsola również zostala wymieniona. koszt przyłącza prądu jest uzależniony od mocy, którą potrzebujesz i długości przyłącza. W moim przypadku będzie to kwota prawie 2500 zł netto za 18 kW bez dopłaty za długość (poniżej 200 m).
Jeśli chodzi o wodę, to mnie podłączenie o długości 80 mb będzie kosztowało (robocizna z materiałem) 5000 zł.Wszystko jak należy, projekt, akceptacja MPWiK, itd.... Instalacja została wykonana z miedzi - lutowana na "mięko.". I teraz pojawia się dziwna sprawa. Postanowiłem zanim założe otulinę i zamuruję całą instalacje sprawdzić przez 1-2 tygodnie jak wygląda sprawa szczelności. Codziennie od kilkunastu dni sprawdzam czy nie ma gdzieś niepokojących obiawów. Po za kilkoma miejscami gdzie wystepuje delikatne roszenie nie zaóważyłem żadnych nieszczelności. natomiast coś dziwnego dzieje się z licznikiem. To znaczy może to jest normalny objaw związany z wachaniem ciśnienia, ale ja sie na tym nie znam i dlatego pisze tutaj prosząc o opinie fachowców (...)
Mam podobny problem ale nie mam zawodu antyskarzeniowego.siedzę teraz nad kosztorysem do banku
jest w nim opcja przyłącza techn
jaki wychodzi średni koszt tych przyłączy?
woda jest max 10m
prąd około 12m
gaz około 15m i prawdopodobnie przekop pod drogą
Czy to awaria wodomierza?Zmiany ciśnienia w sieci wodociągowej kręcą wodomierzem. Jeśli ma on na dokładkę blokadę ruchu wstecznego to takie zmiany zaliczają tylko zużycie a nie cofają się gdy następuje zmiana w drugą stronę. Jeśli za wodomierzem jest sprawny zawór to to zjawisko generalnie nie ma miejsca (lub jest bardzo ograniczone). Załóż zawór zaraz za wodomierzem.prąd i gaz może być zryczałtowany, tzn nie ważne czy masz 2 metry czy 15 metrów płacisz tą samą kwotę. U mnie wychodzi ok. 1,8 za przyłącze. Wodę możesz policzyć za 100 zł/metr i powinno być dobrze. Jeżeli do tego dochodzą projekty to ok. 500-700 za projekt jednego przyłącza.w gazowni mi powiedzieli, ze do 15m jest około 1800
będą musieli przebijać się pod drogą ale to jest bez znaczenia
od granicy do domu trzeba liczyć około 100-150 zł za mb
woda to koszt około 70 zł mb
idzie mi przez działkę więc wyjdzie mało metrów
ale ciężko było się dowiedzieć ile to mniej więcej kosztuje
każdy chciał najpierw zobaczyć projekt, jakie rury itp
A wygląda to tak, że tuż przed snem sprawdzam stan licznika - generalnie sprawdzam tylko tą pierwsą wskazówke od lewej (0,0001x) np. o godzinie 21:00. Na drugi dzień zanim, odkręce wodę, lecę do piwnicy a tam na liczniku owa wskazówka jest przesunięta o jedna kreseczkę. W ubiegłym tygodniu byliśmy z Żona u Teściów i przez 48 godzin nie przesunęła się wcale, a innym razem jak napisałem w ciągu 8-10 godzin potrafi skoczyć o te 2mm - czyli jedna kreskę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz