niedziela, 28 października 2018

efekt

W mieszkaniu mam zainstalowany elektryczny ogrzewacz przepływowy Stiebel Eltron DHA 12, 12 kW, włączony w instalację trójfazową, ze skokową dwuwartościową regulacją mocy: przy małym przepływie włącza się pół mocy, przy dużym – całkowita, sterowany hydraulicznie, kilku punktowy...
No, to tyle co wiem...
Problem polega na tym że od jakiegoś czasu podczas używania prysznica załącza się tylko pół mocy - jest za małe ciśnienie żeby włączyć całą moc i w efekcie pod prysznicem jest chłodna woda. Jak prysznic leży w wannie to Bo najpierw trzeba określić czy winna jest instalacja czy podgrzewacz. Jeśli instalacja - no to podpowiedzi masz wyżej. A jesli to wina podgrzewacza to przede wszystkim trzeba sprawdzić membranę sterującą. Budowa podgrzewacza jest tak prosta, że zwykły elektryk powinien znaleźć przyczynę.
to wszystko jest ok, ale jak powieszę go wyżej to już nie działa.
Sprawdzałem sitka które są zainstalowane przy wlocie do ogrzewacza i nie zauważyłem osadów, są czyste. Wymieniłem też słuchawkę i wąż prysznicowy... bez efektów...Ciśnienie w sieci moim zdanie jest ok bo do mieszkania dochodzi tylko zimna woda i podgrzewana jest przez ten podgrzewacz, a jak odkręcę zimną wodę to ciśnienie jest duże, dopiero po przejściu przez ogrzewacz jest małe - czyli, moim zdaniem na ogrzewaczu spada

Przy wodomierzu są tylko zawory które są odkręcona na maxa

Przy zlewozmywaku i w baterii umywalkowej i wannowej, przy odkręceniu na maxa ogrzewacz przełączy się na moc całkowitą ale jak obserwowałem to dopiero po chwili i tak mozolnie... ciśnieni jest dosyć słabe...

Dzisiaj zadzowoniłem też do serwisu i tam też zasugerowali uszkodzenie/zużycie memrany.
Naprawiałem już sporo urządzeń elektrycznych i elekronicznych (z wykształceniia elektronik) ale nie miały połączenia z wodą (no może pralka ale tam tylko sterownik)
Macie może jakiś schemat z opisem działania takiego ogrzewacza?
Jak działa taka memrana?
Czy ją się wymienia czy reguluje/naprawia?
Czy warto żebym się sam za to zabrał czy lepiej od razu do serwisu?
Boję się że coś porozszczelniam i będzie ciekło
Jak zrozumiem zasadę działania i poznam budowę to naprawię
Nie mam do niego instrukcji bo  https://undcrestorin.blogspot.com  był juz zainstalowany w mieszkaniu jak sie wprowadziłem więc nie wiem czy ma jakąś regulację przepływu, są tam jakieś śrubki przy wyłączniku różnicowo-ciśnieniowym ale nie wiedząc do czego służą to nie chcę kręcić...
Próbowałem znaleźć jakąś instrukcję w necie ale bez powodzenia...
Może ktoś ma większe doświadczenie w tym sprzęcie i może coś mi podpowie, w ostateczności zaniosę do serwisu...jeżeli działanie ogrzewacza zależy od tego gdzie jest słuchawka to podejrzewam że ciśnienie w sieci nawala. Sprawdź czy masz reduktor ciśnienia gdzieś przy wodomierzu, może jest gdzieś przymknięty zawór . Ogrzewacz działa dobrze skoro się załącza w konkretnym przypadku, dopiero jak sprawdzisz iinstalacje szukaj pomocy serwisu.
Przejrzyj okolice wodomierza poszukaj zaworów, ostatecznie odkręć słuchawkę prysznicową i zobacz jak działa na samym wężu. Jak działa przy pełnym otwarciu innego kranu ( wanna, zlew bez sitka).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz